مسئول خانه قرآن شهری شهرک الهیه بروجن:

وظیفه داریم قرآن را از حاشیه به متن بیاوریم

مسئول آموزش خانه قرآن شهری شهرک الهیه بروجن گفت: فرد فرد جامعه ما باید با قرآن انس داشته باشد، نه اینکه قرآن را فقط از رو بخوانند بلکه باید قرآن را بفهمند و به آن عمل کنند.




تصاویر آرشیو

تصاویر آرشیو

تصاویر آرشیو

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسئول آموزش خانه قرآن شهری شهرک الهیه در جمع اعضای این خانه قرآن گفت: جهان بینی الهی و معنوی و گشودن آفاق ملکوتی آسمانی و نامتناهی و همسو کردن مسلمانان تنها از قرآن ساخته است.

مرضیه مؤید افزود: باید به جایی برسیم که هر نوجوان، جوان و بزرگسال خواهر و برادر در خانواده ها  بینش قرآنی داشته باشد و با قرآن مأنوس باشد تا بتوانیم راه را به سوی تمدن اسلامی باز کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 65 نفر در مقاطع بزرگسال وجوانان در دوره‌های آموزشی این خانه قرآن ثبت نام کرده‌اند، گفت: استقبال از برگزاری دوره‌های آموزش قران مطلوب است ولی برخی از خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در این کلاس های آموزشی  اقدام نمی‌کنند و این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد.

مؤید خاطر نشان کرد: باید ترجمه خوانی قرآن را به یک سنت تبدیل کنیم، باید بپذیریم که 90 درصد از مستمعین ما، عربی را نمی‌دانند و بدون ترجمه، قرآن را نمی‌فهمند و این یکی از دلایل شرکت بعضی از افراد خانواده ها در محافل و کلاس های آموزش قرآن است.

مسئول آموزش خانه قرآن شهری مسجد امیرالمومنین شهرک الهیه تصریح کرد: قرآن در محافل ما زیاد خوانده می‌شود اما کم فهمیده می‌شود و باید جرأت کنیم در هر مجلسی قرآن تلاوت شد ترجمه قرآن را نیز قرائت کنیم، البته نباید هر ترجمه در مجالس قرائت شود و باید ترجمه‌های مناسب را برای این کار انتخاب کنیم.

گفتنی است، در پایان این نشست، به مادران قرآنی موفق که فرزندان انها از فعالان قرآنی بودند، هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.