مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری گفت:انس با قرآن زمینه سعادت انسان را فراهم می‌کند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری در جمع دانش آموزان دخترانه دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، باذکر حدیث کساء در قالبی داستانی گفت: حدیث کساء را برای کودکان خردسال تعریف کنید، داستان پدر بزرگی مهربان با خانواده ای صمیمی و بسیارعاطفی.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی افزود: وقتی این قصه برای کودک از خرسالی توسط مادر تکرار و بیان می‌شود نمی توان تصور کرد که محبت و عشق اهل بیت علیهم السلام چگونه و با چه عمقی در وجود این کودک ریشه می دواند و در روح و جان او نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به آثار و برکات حدیث کساء در زندگی خاطر نشان کرد: رحمت خدا بر اهل این مجالس نازل مى‌شود، تا آن‌که جمع متفرق نشده‌اند، فرشتگان براى آن‌ها طلب آمرزش مى‌کنند، اگر در جمع آن‌ها غم‌زده و اندوهگینى باشد، خداوند غم و اندوه او را برطرف مى‌سازد، اگر در آن جمع حاجت مندى باشد، خداوند حاجت او را برآورده مى‌سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری در ادامه با ذکر این مطلب که غذای روح از غذای جسم مهم تر است عنوان کرد: آیا ما به اندازه ظاهرمان، به ذهن‌مان فکر می‌کنیم و مواظبش هستیم؟ آیا غذای روحی کافی در اختیارش قرار می‌دهیم؟ چگونه از رخوت و کند شدنش جلوگیری می‌کنیم؟

حجت‌الاسلام اروجی ضمن اشاره به حدیث  حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: مداومت بر ذکر الهی غذای روح و کلید رستگاری است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ذکر الهی و نقش سازنده آن در پیشرفت معنوی انسان های مؤمن، خداوند مؤمنان را از توجه به اموری که انسان را از یاد خدا باز می‌دارد بر حذر می‌دارد.

وی در پایان سخنان خودخاطر نشان کرد: یکى از مسائل بسیار مهم اسلامى و یکى از وظایف هر انسان مومن و معتقد، مأنوس بودن با قرآن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خطاب به دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: اولا ما باید قرآن بیاموزیم و در مرحله بعد درست و صحیح تلاوت نماییم و ثانیاً در آیاتش تدبر کرده، و رابطه تنگاتنگ و جدى با آن داشته باشیم چرا که قرآن، کتاب کامل انسان ساز و حاوى تمام برنامه ها و رموز تکامل است، سخن خداوند متعال بوده و عمل به آن موجب پیروزى و رستگارى دنیا و آخرت است.

گفتنی است، مدیر کل تبلیغات اسلامی روز سه شنبه 25 آذر در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی  حضور داشت.