سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهداشت محیط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :2
کل بازدید :79369
تعداد کل یاد داشت ها : 122
آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 7:53 ص
امکانات دیگر




اوقات شرعی

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار می‌شود.



  به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری مد ظله العالی برای سومین سال متوالی، مسابقات مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن کریم با عنوان تسنیم، ویژه کارکنان دستگاه های فرهنگی کشور و خانواده های مکرم ایشان  را با حضور 33 دستگاه فرهنگی کشور برگزار کرد.

حجت‌الاسلام محمد منصوری در توضیح رشته مفاهیم افزود: این بخش از مسابقه از کتابی به نام سبک زندگی برگرفته از کتاب مفاتیح الحیات نوشته آیت الله جوادی عاملی است، موضوع مسابقه از بخش اول کتاب با عنوان تعامل انسان با خود است، که شرکت کنندگان به سوالات طرح شده از این قسمت به صورت کتبی پاسخ دادند.

وی خاطر نشان کرد: محل برگزاری این مسابقات سالن اداره تبلیغات اسلامی بروجن و زمان برگزاری آزمون در این مرحله 4 دی 93 بود و شرکت کنندگانی که از این مرحله با موفقیت عبور کنند به مرحله کشوری در بیست و نهم و سی ام بهمن، راه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام منصوری  در ادامه سخنان خود یادآور شد: این سری مسابقات با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و جوایز مسابقه از سوی سازمان دارالقرآن الکریم به برگزیدگان اهدا می‌شود.

گفتنی است، در شهر بروجن 42نفر در سومین دوره مسابقات تسنیم، رشته مفاهیم شرکت داشتند.


      

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن خبر داد:

خانه قرآن شهری سید الشهدا قشقائی های شهر نقنه همزمان با اول ربیع الاول راه اندازی و افتتاح شد.



  به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: همزمان با نخستین روز ماه مبارک ربیع الاول با حضور فرماندار،رئیس اداره تبلیغات اسلامی و تنی چند از مسئولین فرهنگی شهرستان دومین خانه قرآن شهری شهر نقنه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام محمد منصوری افزود: خانه قرآنی سیدالشهدا شهر نقنه، هفدهمین خانه قرآن شهری شهرستان بروجن است که با محوریت فعالیت های خواهران شروع به فعالیت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های تصحیح خوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر در سه رده سنی کودکان و خردسالان، نوجوانان و جوانان از جمله فعالیت های این خانه قرآن شهری است.

حجت‌الاسلام منصوری  در ادامه سخنان خود یادآور شد: این خانه قرآن شهری در هفته سه روز و روزانه 2ساعت فعالیت خود را در زمینه ی امور قرآنی و فرهنگی انجام می دهد.

گفتنی است، این مراسم روز چهارشنبه 3دی 1393 برگزار و مسئول خانه قرآنی شهری سید الشهدا خواستار حمایت بیشتر فعالیت های قرآنی در شهر نقنه شد.


      

موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی بروجن در طرح ملی ملکوت شرکت می‌کنند.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره طرح ملی ملکوت با محوریت کتاب قرآن در قرآن آیت الله جوادی آملی در 8 بخش برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد منصوری از جمله اهداف برگزاری این طرح ملی را ترویج فرهنگ مطالعه با تأکید بر مطالعات دینی دانست و افزود: تلاش جهت تعمیق باور های دین و فراهم آوردن بستر های لازم به منظور تمدن سازی بر اساس معارف قرآن در بین فعالان عرصه قرآن لازم و ضروری است.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن، حجت‌الاسلام محمد منصوری یکی از مجریان برگزاری این طرح را سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: با تبلیغات و اطلاع‌رسانی های انجام شده اعضای موسسات و خانه های قران شهری و روستایی و فعالان قرآنی شهرستان بروجن در این طرح ملی شرکت دارند.

 منصوری در ادامه سخنان خود گفت: منبع اصلی جشنواره سال 1393جلد اول از تفسیر موضوعی حضرت آیت الله جوادی آملی می باشد که با عنوان قرآن در قرآن منتشر شده است. 

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اینکه این طرح سطوح مختلف جامعه را مورد هدف قرار داده است اذعان کرد: کمیته علمی جشنواره به تناسب سطوح گوناگون افراد جامعه منابع دیگری همچون ویژه نامه ملکوت، کتاب قرآن میزان شناخت قران و نشست های علمی و تخصصی که به صورت حضوری و مجازی در سطح مراکز علمی برگزار می‌شود، را معرفی کرده است.


      

همزمان با پنجم صفر، روز جمعه، اعضای خانه قرآنی ام ابیها(س) روستای امام قیس اقدام به برگزاری مراسم شهادت دخت سه ساله امام حسین (ع) کردند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسئول خانه قرآن روستایی ام ابیها(س) روستای امام قیس گفت: با همکاری خواهران عضو خانه قرآن و با حمایت های مردمی روز جمعه 7آذر 1393 مراسم شهادت حضرت رقیه خاتون (س) در خانه قرآن برگزار شد.

معصومه مرادی افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام داوود احمدی از روحانیون مجرب استان، پیرامون حوادث بعد از واقعه عاشورا و نقش زنان عاشورایی سخنرانی کرد.

مرادی مداحی، مرثیه خوانی، پخت و توزیع نذری و تقدیر از فعالان قرآنی زیر 15سال را  از جمله برنامه های انجام شده در این مراسم دانست.

گفتنی است، در روستای امام قیس دو برنامه دیگر نیز روز جمعه در حسینیه ولی عصر(عج) و خانه قرآن حضرت قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد.


      

با همکاری فعالان قرآنی شهرک الهیه شهر بروجن کلاس های صحیح خوانی قرآن کریم ویژه خواهران از اربعین حسینی راه اندازی شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گفت:‌ این طرح با هدف ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و روان آیات و سوره های قرآن و نهادینه سازی آموزش قرآن در سطح جامعه برگزار شده است.

حجت‌الاسلام محمد منصوری افزود:  قرائت قرآن به صورت فصیح با رعایت لهجه و تلفظ عربی آیات و عبارات قرآن کریم از کلیدی‌ترین موضوعات آموزش کلام وحی است که این امر موجب ادای نیکوی عبارات و آیات کریمه قرآن خواهد شد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور 20 نفر قرآن آموز در رده سنی جوانان برگزار می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)تصریح کرد: بر شما باد به خواندن قرآن، درجات بهشت به عددآیات قرآن است، زمانی که روز قیامت شد به خواننده قرآن گفته می‌شود: قرآن بخوان و بالا برو، پس به اندازه هر آیه ای که می خواند درجاتش بالا می رود.

گفتنی است، 50 کلاس آموزشی صحیح خوانی مشابه در شهرستان بروجن در حال برگزاری است. 


      

<      1   2   3      >