سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهداشت محیط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :40
بازدید دیروز :9
کل بازدید :79292
تعداد کل یاد داشت ها : 122
آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 10:7 ع
امکانات دیگر




اوقات شرعی

همزمان با تابستان سال 95:

برگزاری جلسات آموزش قرآن کریم در شهرستان بروجن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: جلسات آموزش قرآن کریم با ظرفیت هزار نفر قرآن آموز درنقاط مختلف این شهر ویژه سنین مختلف برگزار می‌شود.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: برای تابستان امسال در 20 مرکز قرآنی دارای مجوز رسمی از این اداره، با برنامه آموزش قرائت قرآن کریم سطح 1 تا 4، درخدمت جوانان و نوجوانان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید الهیان افزود: این مراکز، در شهر بروجن، و شهرها و روستا های  تابعه مشغول  فعالیت هستند.

وی  افزود: بر اساس این طرح پس از تبلیغات در بین مخاطبین، ثبت نام، سطح بندی و کلاس بندی مخاطبان، به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، کلاسهای آموزشی در 23 جلسه ویژه عموم و در 15 جلسه برای افراد مستعد و با تحصیلات بالای دیپلم، در مراکز آموزشی پیش بینی شده برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: مخاطبان، توانایی خواندن صحیح و شمرده، شمرده ی  آیات کلام الله مجید  و توانایی تقلید و ارائه آیات تقلیدی در یکی از دو روش تحقیق یا تدویر را کسب خواهند نمود.

حجت‌الاسلام الهیان ادامه داد: به افرادی که حد نصاب آزمون پایانی را کسب نمایند، گواهینامه مربوطه اعطاء خواهد شد.

وی گفت: باید فضای کلاس های آموزشی، عناوین دروس، نوع تدریس، سبک انس با قرآن و بسیاری از امور مرتبط در این زمینه به نوعی از شیوه های متنوع و مورد قبول و متناسب نسل امروز  باشد.              

 حجت‌الاسلام الهیان، در مورد برنامه های اجرایی این مراکز قرآنی توضیح داد: این برنامه ها  شامل آموزش قرائت قرآن کریم،  آموزش قرآن پیش دبستانی،  آموزش حفظ قرآن کریم، تربیت نیروی متخصص قرآن کریم، آموزش تفسیر، آموزش ترجمه و مفاهیم، ‌که از محورهای  آموزشی این مراکز  به شمار می رود نام برد.

وی در پایان اذعان کرد: شهرستان بروجن دارای 10خانه قرآن شهری و 5 موسسه و5 خانه قرآن روستایی  فعال است.


      

مدیر خانه قرآن شهری بروجن خبرداد:

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن پیش‌دبستانی با همکاری خانه قرآن امیر المومنین علیه السلام بروجن

مدیر خانه قرآن شهری امیر المومنین علیه السلام بروجن گفت: دوره تربیت معلم قرآن پیش دبستانی در سالن اداره تبلیغات اسلامی درحال برگزاری است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مرضیه موید،مدیر خانه قرآن شهری بروجن، با اعلام خبر برگزاری دوره تربیت معلم قرآن پیش‌دبستانی در خانه قرآن شهری  گفت: طرح تربیت معلم پیش‌دبستانی قرآن با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در کلاسهای آموزش قرآن پیش‌دبستانی و روشمند نمودن و هماهنگ کردن آموزش‌های قرآن پیش دبستانی و تعمیم روشهای بدیع و انتقال مهارتهای تدریس یکپارچه و نظامند قرآن کریمِ پیش‌دبستانی و تکمیل حلقه‌های آموزشی در راستای زمینه‌سازی و اجرای نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن‌کریم در سطح کشور در حال اجرا است.  

مدیر خانه قرآن شهری امیرالمومنین علیه السلام بروجن با اشاره به اینکه این طرح دومینسال است که در بروجن برگزار می‌شود، گفت: دراجرای این طرح و برگزاری دوره‌های مربوطه، علاقمندان به معلمی و تدریس آموزش قرآن کودکان‌پیش دبستانی پس از احراز شرایط گزینش، در  66 جلسه آموزش حضوری شرکت می‌نمایند.

موید در ادامه  اشاره کرد: در پایان پس از موفقیت در آزمونهای پایانی و انجام دو دوره کارورزی و تدریس در دوره‌های مربوطه و تأیید دارالقرآن الکریم استان ضمن اخذ گواهینامه تربیت معلم قرآن پیش‌دبستانی، به‌عنوان معلمان دوره‌های آموزش قرآن کودکان پیش‌دبستانی در اداره امور قرآنی استانها، مؤسسات قرآنی وخانه های قرآن شهری و روستای به تدریس خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: دروس روانشناسی تربیتی و رشد کودک، مهارت‌های مربی قرآن کودک، مبانی نظری آموزش قرآن و مفاهیم دینی به کودکان و روش تدریس آموزش عمومی قرآن پیش‌دبستانی و حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در این دوره تدریس می‌شوند.

مدیر خانه قرآن شهری امیرالمومنین علیه السلام بروجن  در پایان با اشاره به اینکه آزمون‌های پایان دوره به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: ممتحنین آزمون‌های شفاهی افرادی غیر از مدرس درس انتخاب می‌شوند.

موید با اشاره به اینکه تعداد فراگیران در این دوره 27 نفر می‌باشند، عنوان کرد: فراگیران از محضر اساتیدی چون حجت‌الاسلام منصوری و آقای میرزاپورو خانم ها مرادی، سپندار، امیدی بهره می‌برند.


      

صدور15 فقره گواهینامه آموزش قرائت قرآن کریم در شهرستان بروجن

حجت‌الاسلام محمد منصوری کارشناس امور قرآنی بروجن، از صدور 15 فقره گواهینامه آموزش قرائت قرآن کریم «فصیح‌خوانی » سطح 3 در شهرستان بروجن خبر داد.



به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد منصوری کارشناس امور قرآنی  بروجن در گفتگو با رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: با پایان یافتن طرح آموزش روخوانی و روانخوانی سطح 3 قرآن کریم که برای 18 نفر از علاقمندان به یاد گیری قرائت قرآن در خانه قرآن شهری امیر المونین (ع)،  که در تابستان امسال  برگزار شده بود به قبول شدگان گواهی پایان دوره اهداء می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور افزود:  از تعداد 18نفر قرآن آموزان، 15 نفر ازآنان، موفق به کسب گواهی پایان دوره شدند.

وی در پایان گفت: هدف کلی این طرح ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و فصیح قرآن کریم با رعایت لهجه و مخارج حروف زبان عربی است.


      

برگزاری آزمون تفسیر جشنواره سوره یس در شهرستان بروجن

آزمون تفسیر جشنواره سوره یس با حضور جمعی از شرکت کنندگان در مجتمع رفاهی شهید بهشتی بروجن برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرآن شهرستان بروجن گفت: آزمون تفسیر جشنواره سوره یس 14 مرداد با حضور 40نفر شرکت کننده در بروجن  برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد منصوری، گفت: جشنواره سوره مبارکه یس در رشته تفسیر در محل مجتمع رفاهی شهید بهشتی  بروجن برگزار شد.

منصوری افزود: آزمون تفسیر جشنواره استانی سوره مبارکه یس به صورت همزمان و یک مرحله ای در سراسر استان در روز پنج شنبه 14مرداد برگزار شد. 

وی ابراز داشت: پس از مشخص شدن نتایج آزمون ها و اعلام نظرات داوران مربوط به پژوهش ها، در نیمه دوم مرداد95 اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

گفتنی است، جشنواره قرآنی یس با همکاری اتحادیه موسسات قرانی چهارمحال وبختیاری در سطح استانی و در 6 رشته و 3 رده سنی زیر 9 سال، زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزارشد.


      

مدیر خانه قرآن شهری شهید بهشتی(ره):

برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در خانه قرآن شهری شهید بهشتی (ره)بروجن

اعظم عظیمی مدیر خانه قرآن شهری شهید بهشتی گفت: جشن میلاد شمس الشموس در خانه قرآن شهری شهید بهشتی بروجن برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، اعظم عظیمی مدیر خانه قرآن شهری شهید بهشتی گفت: جشن هشتمین خورشید تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) شنبه 23 مرداد در خانه قرآن شهری با حضور مربیان و قرآن آموزان برگزار شد.

عظیمی  با بیان این مطلب گفت:امام رضا (ع) خورشیدی است که با نور بی پایان خود بر مشهد می تابد و سرزمینی را پر از عطر و برکت نموده است و هیچگاه فردی از زیارت و دیدار با آن حضرت خسته و دلزده نمی شود و همیشه خواهان وصال با اوست.

وی در ادامه گفت: قرائت قرآن، مولودی خوانی، سرود  و بیان فضائل و کرامات امام رضا (ع)  و اهداء جوایز به مربیان و قرآن آموزان از برنامه های این مراسم در خانه قرآن شهری بود.

گفتنی است، خانه قرآن شهید بهشتی  بروجن از سال 94 با مجوز رسمی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است.


      

   1   2   3      >