سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهداشت محیط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :9
کل بازدید :79280
تعداد کل یاد داشت ها : 122
آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 6:3 ع
امکانات دیگر




اوقات شرعی

مطلب ،  شرح خبر  و تصاویر در این قسمت ثبت می شود .

برگزاری دوره آموزشی صحیح خوانی قران کریم در خانه قرآن روستایی قمر بنی هاشم (ع)

45 نفر در دوره آموزشی صحیح خوانی قرآن کریم در خانه قرآن روستایی قمربنی هاشم (ع) روستای امام قیس شرکت می‌کنند.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسئول خانه قران روستایی حضرت قمی بنی هاشم (ع) با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی با کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای ماه ربیع الاول دوره آموزشی صحیح خوانی قرآن کریم در روستای امام قیس برگزار می‌شود.

زهره اسماعیلی افزود: 45 نفر در این دوره اموزشی شرکت دارند که باحضورمداوم درکلاسهای صحیح خوانی قرآن کریم درخانه قرآن تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی بروجن، آموزش های لازم را می گذرانند وپس از اخذ آزمون پایانی وکسب نمره قبولی به پذیرفته شدگان ازسوی دارالقرآن کریم استان، گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

وی گفت: این دوره شامل آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تجوید مقدماتی قرآن کریم، ویژه بانوان نوجوان و جوان  با سطح تحصیلات بالای سیکل  برگزار می‌شود.

اسماعیلی اذعان کرد: این دوره در 40 جلسه با حضور مربیان بومی منطقه برگزار می‌شود.

گفتنی است، خانه قران روستایی حضرت قمربنی هاشم (ع) از سال 92 فعالیت خود را به صورت رسمی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی بروجن آغاز نموده و در حال حاضر 80 نفر عضو دارد.


      

موسسه باقرالعلمم نقنه جهت کلاسها ثبت نام میکند


      

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن خبر داد:

خانه قرآن شهری سید الشهدا قشقائی های شهر نقنه همزمان با اول ربیع الاول راه اندازی و افتتاح شد.



  به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: همزمان با نخستین روز ماه مبارک ربیع الاول با حضور فرماندار،رئیس اداره تبلیغات اسلامی و تنی چند از مسئولین فرهنگی شهرستان دومین خانه قرآن شهری شهر نقنه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام محمد منصوری افزود: خانه قرآنی سیدالشهدا شهر نقنه، هفدهمین خانه قرآن شهری شهرستان بروجن است که با محوریت فعالیت های خواهران شروع به فعالیت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های تصحیح خوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر در سه رده سنی کودکان و خردسالان، نوجوانان و جوانان از جمله فعالیت های این خانه قرآن شهری است.

حجت‌الاسلام منصوری  در ادامه سخنان خود یادآور شد: این خانه قرآن شهری در هفته سه روز و روزانه 2ساعت فعالیت خود را در زمینه ی امور قرآنی و فرهنگی انجام می دهد.

گفتنی است، این مراسم روز چهارشنبه 3دی 1393 برگزار و مسئول خانه قرآنی شهری سید الشهدا خواستار حمایت بیشتر فعالیت های قرآنی در شهر نقنه شد.


      

کارشناس امور قرآنی بروجن خبر داد:

در 9ماهه گذشته از سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی 6 هزار و 400 نفر از فعالیت های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن بهره مند شدند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر گفت:‌ در 9 ماهه نخست امسال 50کلاس صحیح خوانی قرآن کریم در شهرستان بروجن با حضور 1200نفر خواهر و برادر تشکیل که از این تعداد 850 نفر در مناطق روستایی و بقیه در شهر ها بودند.

حجت‌الاسلام محمد منصوری با اشاره به اینکه این کلاس ها با همکاری خانه های قرآن شهری و روستایی و موسسات قرآنی شهرستان برگزار شده افزود: در ماه مبارک رمضان 50 برنامه جزء خوانی دراکثر مساجد شهرستان با حضور 1800نفر برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری طرح قرآن در اعتکاف در مساجد برگزار کننده اعتکاف با حضور 1500 نفر از معتکفین و طرح صحیح خوانی قرائت نماز در اعتکاف 93 با حضور 850نفر از دیگر فعالیت های این واحد در 9ماهه نخست امسال بود.

حجت‌الاسلام منصوری برگزاری طرح احیای جلسات سنتی قرآن کریم را ضروری دانست و عنوان کرد: با همکاری فعالان قرانی شهر بروجن 2 جلسه طرح احیای جلسات سنتی قرآن کریم به صورت دائمی در طول سال راه اندازی و مشغول به فعالیت هستند.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرانی همچون نورالهدی، مسابقات تسنیم، مسابقات تلاوت و ثبت نام دوره قرائت سطح چهار قرآن کریم، اعزام 20نفر داور و قاری به مجالس و محافل و مسابقات قرانی شامل 100مورد، ساماندهی و احیاء 20جلسه خانگی دائمی قرآن کریم با حضور 1500 قران آموز در شهرستان از دیگر فعالیت های امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی در 9ماهه نخست امسال بود.

گفتنی است، راه اندازی وبلاگ فعالان قرآنی و وبلاگ موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی به منظور ثبت فعالیت های خود از دیگر اقدامات است.


      

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری گفت:انس با قرآن زمینه سعادت انسان را فراهم می‌کند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری در جمع دانش آموزان دخترانه دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، باذکر حدیث کساء در قالبی داستانی گفت: حدیث کساء را برای کودکان خردسال تعریف کنید، داستان پدر بزرگی مهربان با خانواده ای صمیمی و بسیارعاطفی.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی افزود: وقتی این قصه برای کودک از خرسالی توسط مادر تکرار و بیان می‌شود نمی توان تصور کرد که محبت و عشق اهل بیت علیهم السلام چگونه و با چه عمقی در وجود این کودک ریشه می دواند و در روح و جان او نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به آثار و برکات حدیث کساء در زندگی خاطر نشان کرد: رحمت خدا بر اهل این مجالس نازل مى‌شود، تا آن‌که جمع متفرق نشده‌اند، فرشتگان براى آن‌ها طلب آمرزش مى‌کنند، اگر در جمع آن‌ها غم‌زده و اندوهگینى باشد، خداوند غم و اندوه او را برطرف مى‌سازد، اگر در آن جمع حاجت مندى باشد، خداوند حاجت او را برآورده مى‌سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری در ادامه با ذکر این مطلب که غذای روح از غذای جسم مهم تر است عنوان کرد: آیا ما به اندازه ظاهرمان، به ذهن‌مان فکر می‌کنیم و مواظبش هستیم؟ آیا غذای روحی کافی در اختیارش قرار می‌دهیم؟ چگونه از رخوت و کند شدنش جلوگیری می‌کنیم؟

حجت‌الاسلام اروجی ضمن اشاره به حدیث  حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: مداومت بر ذکر الهی غذای روح و کلید رستگاری است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ذکر الهی و نقش سازنده آن در پیشرفت معنوی انسان های مؤمن، خداوند مؤمنان را از توجه به اموری که انسان را از یاد خدا باز می‌دارد بر حذر می‌دارد.

وی در پایان سخنان خودخاطر نشان کرد: یکى از مسائل بسیار مهم اسلامى و یکى از وظایف هر انسان مومن و معتقد، مأنوس بودن با قرآن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خطاب به دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: اولا ما باید قرآن بیاموزیم و در مرحله بعد درست و صحیح تلاوت نماییم و ثانیاً در آیاتش تدبر کرده، و رابطه تنگاتنگ و جدى با آن داشته باشیم چرا که قرآن، کتاب کامل انسان ساز و حاوى تمام برنامه ها و رموز تکامل است، سخن خداوند متعال بوده و عمل به آن موجب پیروزى و رستگارى دنیا و آخرت است.

گفتنی است، مدیر کل تبلیغات اسلامی روز سه شنبه 25 آذر در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی  حضور داشت. 


      

   1   2   3      >