سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهداشت محیط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :2
کل بازدید :79387
تعداد کل یاد داشت ها : 122
آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:5 ص
امکانات دیگر




اوقات شرعی

جمعی از فعالان قرآنی شهر سفید دشت با همکاری ستاد دهه فجر این شهر محفل انس با قرآن کریم را با حضور مردم انقلابی این شهر برگزارکردند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،کارشناس امور قرانی  اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: به مناسبت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با هماهنگی های به عمل امده با ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در شهر سفیددشت محفل انس با قران کریم، روز چهار شنبه همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری افزود: سخنرانی، تلاوت قران کریم توسط قاریان استانی و شهرستانی، برگزاری قرائت ابتهال توسط علی اسماعیلی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، اجرای مسابقات قرآنی و برگزاری برنامه های متنوع دیگر قرانی از جمله برنامه های این مراسم بود.

کارشناس امور قرآنی  اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برگزاری اینگونه مراسمات زمینه ساز رشد و شکوفا شدن استعداد های درخشان جوانان و نوجوانان می‌شود و فعالان قرانی خواستار حضور پررنگ مردم در محافل قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه می باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برپایی مسابقات قرآنی برای قشرهای مختلف و در رشته‌های مختلف قران کریم به مناسبت ایام دهه فجر می‌تواند در حفظ و نگهداری فرهنگ دینی و ترویج قرآن آموزی مثمر ثمر واقع شود.

گفتنی است، در ایام دهه فجر امسال شش برنامه محوری و منسجمِ محفل انس با قران کریم در شهرستان بروجن برگزار شد.


      

کمیته قران و هیئات مذهبی شهرستان بروجن در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 200برنامه مذهبی، قرآنی و فرهنگی برگزار کرد.




      

امام جمعه سفیددشت؛

یکی از راهکارهای ایجاد انس با قرآن کریم در میان اقشار جامعه، بحث فرهنگ‌سازی است

حجت‌الاسلام یدالله نصیری یکی از عوامل جذب جوانان به سمت قرآن رامیزان لذت بردن از دیدن و شنیدن و خواندن قرآن دانست و افزود: متأسفانه چنین حسی در جوانان ضعیف است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،امام جمعه شهر سفید دشت در محفل انس با قران کریم مسجد جامع این شهر خطاب به فعالان قرانی گفت: خصوصیات روحی، روانی و ویژگی های اساسی دوران جوانی نظر تمامی مکاتب و علوم تربیتی را به خود معطوف داشته است و تمامی ادیان، مذاهب و مکتب های فکری، بدون استثناء بر این نکته اذعان و اتفاق نظر دارند که زیربنای شخصیت انسانی و شالوده حیات مفید او در زمان جوانی تکوین خواهد یافت و سرنوشت غیرتمند یا ذلت‌بار او در جوانی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله نصیری افزود: طبیعی است که اگر قرآن با گوشت وخون کسی آمیخته شود آنگاه او تربیتی قرآنی خواهد یافت و به حیات معنوی و طیبه قرآنی دست خواهد یافت و چنین انسانی هم خود را به فلاح می‌رساند و هم باعث فلاح و رستگاری جامعه خواهد شدوچنین انسانی مصداق صالحین واقعی است که بشریت از فقدان آنها رنج می‌برد.

وی خاطر نشان کرد: تلاوت و انس با قرآن از هر کسی و در هر زمانی و هر مکانی که باشد، ممدوح و مورد قبول حق‌تعالی می‌باشد، امّا از جوانان و نوجوانان زیباتر بوده و با ارزشتر و نیکوتر مورد ارج‌گذاری و اثرگذاری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نصیری  ضمن اشاره به موضوع خودشناسی اذعان کرد: متأسفانه بزرگترین مشکل ما این است که خود را خوب نشناخته‌ایم، خصوصاً جوانان که ارزش و جایگاه والای خود را گاهی نمی‌دانند.

امام جمعه شهر سفیددشت تصریح کرد: به خاطر همین عدم معرفت به خود است که انسان، خود را در معرض هر کاری قرار می‌دهد، در اینجاست که اگر انسان درجوانی، وقت ارزشمند خود را در مسیر کارهای بیهوده و معاذالله کارهای ناشایست صرف ننماید، دچار غفلت شده است، کما اینکه حضرت علی علیه السّلام می‌فرمایند: تضییع عمر در راهی که موجب رستگاری انسان نمی‌شود، برای غفلت کفایت می‌کند».

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بهره‌مندی از رحمت الهی و نورانیت و برکات قرآن مجید به همگان همیشه باز است، امّا مهم این است که ما غفلت نکنیم و بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر از ثمرات انس با قرآن بهره‌مند شویم و خود را در زمرة محسنین و توابین و متقین و طاهرین،‌ صابرین و خلاصه در زمرة بهترین بندگان الهی قرار دهیم و چه نیکوست که تا شیشه عمرمان به غبارها و آلودگی‌های دنیوی، زنگار نگرفته و آلوده نشده، به نورانیت و صفای قرآن، دلمان را جلا دهیم و جسم و جانمان را زینت بخشیم و جوانی و عمرمان را در پرتو انوار الهی و معنوی قرآن بیمه کنیم که بهترین دوست و قرین ما است در دنیا و آخرت.


      

همزمان با ایام الله دهه فجر

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن از تجلیل از فعالان قرانی شهر سفیددشت در دهه فجر امسال خبر داد.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: در مراسمی روز چهار شنبه 22بهمن، فعالان قرانی شهر سفیددشت، با حضور امام جمعه، رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی و مردم انقلابی این شهر تجلیل شدند. 

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری افزود: شهر سفیددشت با دارابودن یک خانه قرآن شهری و50 فعال قرآنی  یکی از شهر های شهرستان بروجن می باشد که در امر فعالیت های قرآنی و فرهنگی سرآمد می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت های خوب فعالان قرآنی شهر سفیددشت در 9ماهه سال جاری بیش از 150برنامه فرهنگی و قرآنی با همکاری موسسات و خانه های قرآنی این شهر برگزار شده است.

کارشناس امور قرانی تصریح کرد: در این مراسم از20 نوجوان قاری و فعال قرانی، 12 جوان حافط و فعال  قران و 5 پیشکسوت قرآنی با اهدای لوح سپاس و هدایای ارزنده تجلیل شد.

گفتنی است این مراسم در مسجد جامع شهر سفید دشت برگزار شد.


      

<   <<   6