سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهداشت محیط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :2
کل بازدید :79387
تعداد کل یاد داشت ها : 122
آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:5 ص
امکانات دیگر




اوقات شرعی

امام جمعه شهر گندمان؛

انس با قرآن مراحلی دارد که باید به آنان توجه شود

امام جمعه شهر گندمان گفت: کسی که بتواند عمل به دستورات قرآن کریم را در زندگی خود به محقق کند با قرآن انس گرفته است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،امام جمعه شهر گندمان در مراسم محفل انس با قرآن شهر گندمان گفت: خیلی ها آرزو دارند  که به طور مداوم با قرآن مأنوس باشند و از خواندن قرآن احساس لذت کنند اما همین که عزم خود را جزم می‌کنند که وقت خود را صرف قرآن کنند و به معارف والایش برسند بعد از خواندن چند صفحه ای از قرآن دچار یأس و دلسردی می شوند،  باید گفت این ها همه بهانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید محمدیان افزود: فهم قرآن نیاز به صبر و تلاش و کوشش دارد قرآن نقشه گنج است پس باید برایش کوشید از وادی های سختی گذشت و نباید انتظار داشت همان قدم اول لذت ببری بلکه اول باید مقدماتی را طی کرد و باید گفت انس با قرآن هم مراتبی دارد.

وی در پایان تأکید کرد: پیروی کامل و محض از اهل‌بیت(ع) و در خط ولایت بودن و داشتن بصیرت کامل ما را قادر خواهد ساخت در مقابله با تهدیدهای دشمنان علیه کشور ایستادگی کنیم و روزبه روز شاهد بالندگی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

یاد آور می‌شود: این مراسم با تلاوت عباس اسدی، رتبه نخست رشته قرائت مسابقات اداره اوقاف و قاری ممتاز استان آغاز شد و در ادامه نیز گروه تواشیح نونهالان موسسه قرآنی ابلغ الموعظه به اجرای برنامه پرداختند، سپس امام جمعه شهر گندمان در سخنانی از اهمیت قران در زندگی سخن گفتند.

گفتنی است، این مراسم روز چهار شنبه 15 بهمن با حضور اعضای موسسات قرانی و خانه های قران شهری شهر گندمان در مسجد امام رضا (ع) این شهر برگزار شد.


      

موسسه قرآنی ابلغ الموعظه گندمان با همکاری ستاد دهه فجر این شهر و اداره تبلیغات اسلامی درایام طلوع سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری محفل انس باقرآن کریم برگزار کرد.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسئول موسسه قرآنی ابلغ الموعظه شهر گندمان با اعلام این خبر گفت: دشمنان ما دارای امکانات فراوان در بُعد جنگ نرم و تبلیغات هستند و امروز به دنبال آن هستند که با جنگ نرم ارزش‌هایی که برای انقلاب قائل هستیم را کمرنگ کنند، اما ما باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم و روز به روز جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا ببریم.

حسن غیاثی با تأکید بر اینکه راه مقابله با هجمه‌های دشمنان، تداوم جلسات انس با قرآن و تمسک بیش‌ از پیش به قرآن و اهل‌بیت(ع) است، افزود: برای مقابله با همه تهدیدهای دشمنان علیه کشورمان باید از قرآن بهره ببریم، راه و روش قرآن را در پیش بگیرم و سبک زندگی‌مان را از قرآن اتخاذ کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: پیروی کامل و محض از اهل‌بیت(ع) و در خط ولایت بودن و داشتن بصیرت کامل ما را قادر خواهد ساخت در مقابله با تهدیدهای دشمنان علیه کشور ایستادگی کنیم و روزبه روز شاهد بالندگی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

یاد آور می‌شود: این مراسم با تلاوت عباس اسدی، رتبه نخست رشته قرائت مسابقات اداره اوقاف و قاری ممتاز استان آغاز شد و در ادامه نیز گروه تواشیح نونهالان موسسه قرآنی ابلغ الموعظه به اجرای برنامه پرداختند، سپس امام جمعه شهر گندمان در سخنانی از اهمیت قران در زندگی سخن گفتند.

گفتنی است، این مراسم روز چهار شنبه 15 بهمن با حضور اعضای موسسات قرانی و خانه های قران شهری شهر گندمان در مسجد امام رضا (ع) این شهر برگزار شد.


      

روحانی مستقر مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) شهرک الهیه بروجن از برگزاری محفل انس با قران با حضور جوانان و نوجوانان خبر داد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، روحانی مستقر شهرک الهیه بروجن، در جمع فعالان قرانی شهرک الهیه بروجن گفت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‎های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران از ظلم و ستم و بخشی از تاریخ ما بوده که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله کریمی در سخنانی اهمیت توجه و انس با قرآن در تمامی مراحل زندگی را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: یقیناً تمامی بایدها ونبایدها، اصول و خط ‌مشی زندگی انسان در قرآن به وضوح بیان گردیده است و اگر انسان ها به آن پناه ببرند قطعاً سعادتمند می‌ شوند.

وی تاکید کرد: دهه فجر سرآغاز نهضتی عظیم در طول تاریخ می باشد، چرا که الهام گرفته از بطن و متن قرآن است وهمه ما باید زمینه روشنگری نسل جوان و آشناکردن هرچه بهتر آن با مفاهیم قرآنی ودستاورد های عظیم انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

روحانی مستقر شهرک الهیه بروجن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار ملت در زمان انقلاب، افزود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی  به معنای این است که قانون و مقررات از دل اسلام بیرون بیاید و این در حالی بود که خیلی از کشورها فکر می‌کردند چنین نظامی که نمونه‌ای در جهان ندارد را چگونه ملت ایران می‌خواهند پیاده کنند اما ثابت شد که شایسته‌سالارترین و مردم‌سالارترین نظام‌ها که ارزش‌های حاکم بر آن از دل قرآن و اسلام بر می‌آید، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اینکه امروز در حالی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مردم انقلابی، با همت بلند خود حفظ کرده اند، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که برای حفظ و ارتقای سطح جایگاه جمهوری اسلامی ایران و حفظ شعارهایی که اول انقلاب داده‌ایم (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی)، کشور ما شهدای فراوانی را تقدیم کرده است و مردم در مقابل ظلم و جور دشمن  ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

گفتنی است، قرائت قران و گفتمان انقلاب از دیگر برنامه های این محفل قرآنی  بود.


      

همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

گردهمایی فعالان قرآنی شهر نقنه در بهار انقلاب برگزار شد

جمعی از فعالان قرآنی شهر نقنه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این شهر، محفل انس با قرآن برگزار کردند.




 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسئول موسسه قرآنی باقرالعلوم (ع) شهر نقنه با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر با هماهنگی و همکاری فعالان قرآنی شهر نقنه و اداره تبلیغات اسلامی  محفل انس با قران کریم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

علی خلیل زاده با عنوان اینکه رسیدن به سبک زندگی در جامعه نیازمند انس با قرآن است، افزود: اولین گام در انس با قرآن معرفت و شناخت دینی است اما بیشتر مواقع به جای شناخت و معرفت دینی اوهام، پندارها و آرزوهای خود را به‌عنوان مبنای قطعی دینی تصور کرده و به آن عمل می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه راه‌های انس با قرآن فقط شرکت در مسابقات و یا خواندن قرآن برای مسابقه نیست بلکه برای انس با قرآن باید دارای برنامه منظم بود و به موارد خاصی توجه داشت، گفت: عدم ترک تلاوت روزانه قرآن، تدبر در قرآن و آیات نورانی آن، رعایت آداب ظاهری قرائت قرآن همچون با وضو بودن، رو به قبله بودن و حضور قلب داشتن در وقت تلاوت آن از جمله موارد انس با قرآن است.

خلیل زاده گفت: باید با استفاده از مفاهیم قرآنی زمینه پیاده کردن سبک زندگی قرآنی و علوی را در جامعه فراهم کنیم.

یاد آور می‌شود: مسئول موسسه قرآنی باقرالعلوم (ع) شهر نقنه از حضور امام جمعه شهر نقنه، مسئول دارالقران الکریم استان، ریاست و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی، شهر دار و شورای اسلامی شهر نقنه در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، قرائت قران توسط قاریان استانی،  قرائت ابتهال، ختم کامل قرآن کریم و اهدائ جوایز به فعالان فرهنگی از جمله برنامه های این مراسم بود.


      

با همکاری ستاد دهه فجر روستای امام قیس و اداره تبلیغات اسلامی محفل انس با قران کریم، با حضور فرمانداربروجن، امام جمعه و بخشدار گندمان، در امام قیس برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: باید با استفاده و بهره ‌گیری ازشیوه‌ های مختلف، قرآن به معنای واقعی وارد زندگی افراد شود چرا که قرآن کامل ‌ترین منشور زندگی فردی و اجتماعی انسانهاست که تاسی به آن، سعادت بشریت تضمین می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری استانی و  قاریان نوجوان و جوان شهرستان بروجن در مسجد جامع حضرت اباالفضل (ع) روستای امام قیس  برگزارشد.

حجت‌الاسلام منصوری تصریح کرد: اهمیت انس با قرآن کریم در جامعه و توجه به آموزه‌های دینی قرآنی برگرفته از مفاهیم و آیات آن و استفاده در سبک زندگی اسلامی از جمله مواردی است که در محفل‌های قرآنی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به این که انس مردم با قرآن سبب سلامت روحی و روانی جامعه شده و امنیت را تثبیت می‌کند،‌ اظهار داشت: برگزاری این دست محافل موجب اعتلای جامعه قرآنی و افزایش کیفیت سطح فعالیت های قرآنی در بین جوانان و نوجوانان  می‌شود.

گفتنی است، این مراسم روز شنبه 18 بهمن در مسجد جامع حضرت اباالفضل (ع) روستای امام قیس برگزار و  از فعالان قرانی روستای امام قیس، با اهدای جوایزی ارزنده تقدیر و تجلیل شد.


      

<      1   2   3   4   5   >>   >