سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهداشت محیط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
ابر برچسب ها
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :2
کل بازدید :79390
تعداد کل یاد داشت ها : 122
آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:43 ص
امکانات دیگر




اوقات شرعی

همزمان با ایام الله دهه فجر:

محفل انس با قرآن با حضور قاسم مقدمی قاری بین المللی برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم، در ایام الله دهه فجر با حضور قاری بین المللی و کشوری قاسم مقدمی در مجتمع فرهنگی شهر بلداجی برگزار شد.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر مراسم محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت با حضور قاسم مقدمی قاری بین المللی و  برجسته کشوری از خوزستان و با حضور فعالان قرانی و اعضای خانه قرآنی و موسسه قرآنی شهر بلداجی در مجتمع فرهنگی امام خمینی این شهر  برگزارشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر در سخنانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما برخواسته از قرآن بود و شعارش و پیامش، رفتار و کردار رهبران و بزرگان و شهیدانش برگرفته از آیات قرآن بود و یکی از افتخاراتی که انقلاب اسلامی داشته احیای خود قرآن بود.

وی در ادامه افزود: کشور ما قبل از انقلاب در مسابقات جهانی قرآن جایگاهی نداشت ولی بعد از انقلاب کشور ما از افتخار آفرین های مسابقات بین المللی قرآن است و مفتخریم امروز در خدمت یکی از قاریان بین المللی قران کریم در شهر بلداجی و در بین قران دوستان این شهر باشیم.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن در سخنانی خطاب به فعالان قرانی شهر بلداجی گفت: همانطور که در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی  افتخار می آفرینید در عرصه های قرآنی نیز باید سرآمد و افتخار آفرین باشید.

گفتنی است، در ادامه مراسم قاسم مقدمی  قاری بین المللی و  برجسته کشوری آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.


      

امام جمعه گندمان:

خانه های قرآن ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید محمدیان در جمع قرآن دوستان روستای امام قیس گفت: با تربیت کودکان و نوجوانان می‌توان در نهادینه شدن فرهنگ اسلامی گام‌های مؤثری برداشت.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، امام جمعه بخش گندمان در محفل انس با قران کریم روستای امام قیس گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی منطبق بر آیات قرآنی است که باید این محوریت قرآنی همواره با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد که برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر در این راستا قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید محمدیان، با بیان اینکه دوره‌های آموزش قران در ایجاد ارتقاء فرهنگ اسلامی تاثیر بسزایی دارد، افزود: با وجود موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی فعال دارای مجوز فعالیت ظرفیت‌های بسیاری در روستاها وجود دارد که می‌توان به تربیت مربیان قرآنی متخصص و استقبال بی نظیر آحاد مختلف مردم از برنامه های قرآنی در این مناطق اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی در روستا ها جای کار دارد، گفت: خانواده‌ها تاثیر بسیاری در افزایش انگیزه و علاقه کودکان برای قران آموزی دارند که این امر می‌تواند در گسترش و همه گیری فرهنگ قرآنی مؤثر واقع شود.

امام جمعه بخش گندمان خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قران کریم و برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ی جوانان و نوجوانان در کنار اشاعه فرهنگ قرآنی می‌تواند سبب جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد و مکان‌ها مذهبی شود.

گفتنی است، محفل انس با قران کریم در مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای امام قیس روز شنبه 18 بهمن همراه با نماز مغرب و عشابرگزار شد.


      

همزمان با ایام الله دهه فجر محفل انس با قرآن با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، به همراه تقدیر از منتخبان مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر بروجن، در بنیاد شهید بروجن برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بزرگترین درس انقلاب را درس استقلال و آزادی با اتکال و حمایت و همراهی آحاد مردم و الهام گیری از اسلام ناب محمدی و با زعامت حضرت امام خمینی(ه) دانست و اظهار کرد: باید باید بکوشیم تا دستاوردهای این انقلاب عظیم را حفظ نماییم و آن را به سراسر جهان صادر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید الهیان در این مراسم با با اشاره به آیه دوم سوره بقره گفت: قرآن برای هدایت تمام جهانیان نازل شده و علت اینکه در برخی از آیات قرآن هدایت را مخصوص پرهیزکاران معرفی کرده، این است که تا مرحله‌ای از تقوا در وجود انسان نباشد محال است، انسان از هدایت کتاب‌های آسمانی و دعوت انبیاء بهره بگیرد.

وی در ادامه خطاب به خانواده های شهدا تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان به‌ویژه خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم کرده اند هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اذعان کرد: مهم تر از هدیه کردن فرزندان در راه اسلام، روحیه بلند خانواده شهداست که به راه و مسیری که برگزیدند افتخار می‌کنند و تردیدی در درست بودن اعتقادشان ندارند و امروز هم اگر خطری اسلام و انقلاب را تهدید کند، باز هم فرزندان خود را برای حفاظت از آرمان‌هایشان تقدیم خواهند کرد.

گفتنی است، در ادامه مراسم از قاریان نوجوان و فعالان قرآنی خانواده های شهدا تقدیر و با لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل شد.


      

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی؛

جلسات سنتی قرآن کریم، حلقه مفقوده مهندسی فرهنگی است

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گفت: شناسایی و ساماندهی جلسات سنتی قرآن کریم کمک شایانی به وحدت اجتماعی در خانواده ها و قرآن آموزی می‌کند.



 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرانی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: توان آموزشی موجود در جلسات سنتی قرآن آزموده شده و به بار نشسته است و تشکل‌های قرآنی کشور جهت بهره‌مندی از این توان و استفاده از آنها در روند آموزشی مؤسسات قرآنی، باید حمایت‌های همه‌جانبه خود را از این جلسات سنتی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد منصوری با اشاره به اینکه 85 درصد این جلسات بانوان هستند، افزود: در رابطه با فعالیت جلسات قرآنی مردمی باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از حافظان و قاریان قرآن کریم در سطح کشور پرورش‌یافته این جلسات سنتی هستند و روند فعالیت این جلسات بر کسی پوشیده نیست، چه بسا اکثر فعالان قرآنی نیز بر این مطلب اذعان دارند که این جلسات سنتی آموزش قرآن، خود منبعی جامع برای پرورش نخبگان قرآنی هستند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن تصریح کرد: یکی از دلایل عدم رشد و فراگیر نشدن جلسات سنتی قران کریم در خانواده ها، کمبود استاد آموزشی و معلم قرآنی با معلومات بالاست به همین دلیل  انتظار می رود مسئولین قرآنی به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: 32 جلسه خانگی و سنتی قرآن کریم در شهرستان بروجن مشغول به فعالیت می باشند که هر روز یک نشست قرآنی در خانه ها برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری اذعان کرد: قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام محور وحدت و انسجام درونی همه اقشار جامعه و به خصوص خانواده ها می باشند و  ایجاد ارتباط بین خانواده  و قرآن ضروری است.

وی در ادامه جلسات سنتی قرآن را نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان دانست و افزود: برگزاری جلسات سنتی قرآن در منازل  اتفاق خوبی است که متأسفانه امروزه به دلیل مشکلات و حمایت های لازم، کمتر به آن توجه می‌شود اما باید بدانیم برگزاری جلسات سنتی قرآن در هر خانه و یا حسینیه و مسجد برکات زیادی داشته و باید با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر، افراد را به حضور در این جلسات ترغیب کنیم.


      

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن؛

آموزش قرآن یکی از حقوق مسلّم فرزندان است که متوجه والدین به خصوص پدران است

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گفت: خانواده‌ها در کنار کلاس‌های علمی، ورزشی و تفریحی نسبت به ثبت ‌نام فرزندان خود در کلاس‌های قرآن نیز اقدام کنند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور قرانی اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اعلام این خبر گفت: قدم اول در آموزش قرآن، یاد دادن روخوانی قرآن است که اگر در دوره های آموزشی همراه با ابزارهای آموزشی مناسب باشد بهتر است.

حجت‌الاسلام محمد منصوری با تأکید به آموزش قرآن از سنین کودکی افزود: در مورد آموزش قرآن به خردسالان به زمان شروع آموزش که معمولا از 4 سالگی به بعد کودکان آماده برای یادگیری هستند و نحوه آموزش آنان که  بیش از 90 درصد یادگیری کودکان از طریق دیدن حاصل می‌شود و در نحوه آموزش باید لحاظ شود، باید توجه کرد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن  با اشاره به ابزار های آموزش قرآن برای کودکان تصریح کرد: یکی از این قالب ها داستان و قصه است، کودکان از قالب داستان به خصوص اگر شخصیت داستان یک کودک هم سن و سال خودشان یا اشیا و حیوانات باشد، بسیار لذت می برند و این لذت باعث ماندگاری آموزه های قرآنی مورد نظر در جان کودک خواهد شد.

وی گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده با مهد های کودک قرآنی، موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی شهرستان بروجن، که زیر نظر این اداره مشغول به فعالیت هستند، تمامی کودکان بالای سه سال جذب وکلاس های آموزش های قرآن برای آنان برگزار می‌شود.  

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری اذعان کرد: استفاده از مربیان مجرب و کادر آموزشی قوی باعث رشد نخبه های قرآنی خوبی در چند سال آینده خواهد بود.

وی در ادامه از خانواده ها خواست همکاری و تعامل خود را  با موسسات و مراکز آموزش قرآن بیشتر کنند و از آموزش قرآن در خانه ها غفلت نکنند.


      

<      1   2   3   4   5   >>   >